czwartek, 25 października 2018

„Teaching strategies, conflict management and emotional literacy”




Pierwsze szkolenie w ramach programu SP43 - projekt Erasmus+ „Zgodnie współpracując, nauczymy się więcej” odbyło się w dniach 8- 19.10.2018 we Włoszech. W 50 godzinnym metodologicznym kursie dla kadry zarządzającej „Teaching strategies, conflict management and emotional literacy” wzięła udział pani wicedyrektor Danuta Danilewicz – nauczyciel języka angielskiego. Zajęcia odbywały się w szkole Europass Teacher Academy we Florencji, a kurs został podzielony na dwa 25 godzinne szkolenia: "Conflict management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention" oraz "Satisfying School Experience; Strategies and Skills for Teachers". W pierwszym tygodniu w zajęciach brali udział nauczyciele z Hiszpanii (2 osoby), Rumunii (4), Niemiec (2) oraz Polski (2). Warsztaty polegały na wymianie doświadczeń m.in. z zakresu rozwiązywania konfliktów, efektywnej komunikacji, wzmacniania relacji w grupie i zapobieganiu trudnym sytuacjom. Większość działań odbywała się w parach lub w grupach zadaniowych. Był również czas na prezentacje swoich szkół i miast, wszyscy pedagodzy z poszczególnych krajów przedstawiali swoje placówki i zachęcali do współpracy. Zajęcia przebiegały w bardzo pogodnej atmosferze m.in. dzięki prowadzącej – Susan Gagliano – Włoszce - Amerykance z pochodzenia, która swoim zaangażowaniem i entuzjazmem zarażała uczestników kursu. Po zajęciach były zorganizowane spacery po Florencji, podczas których przewodnicy niezwykle ciekawie opisywali Firenze (po włosku – Florencja) - kolebkę renesansowej sztuki. Była również przewidziana całodniowa wycieczka po zielonej Toskanii i po takich miejscach, jak Siena, San Gimignano, czy Chianti. Była również możliwość zwiedzenia Rzymu i krótka wizyta w Watykanie. W drugim tygodniu zajęcia dotyczyły zagadnień z psychologii, inteligencji emocjonalnej i społecznej oraz wypalenia zawodowego. Nauczyciele z Portugalii (1 osoba), Finlandii (5), Hiszpanii (2), Cypru (1), Estonii (2) i Polski (1) mieli kreatywne zajęcia w szkole językowej oraz w terenie. Udział w mobilności zagranicznej zaowocował nawiązaniem międzynarodowych kontaktów, poznaniu wielu ciekawych ludzi i ich doświadczeń zawodowych. Efektem kursu jest niewątpliwie wzrost kompetencji w zakresie posługiwania się językami obcymi oraz promowanie otwartości naszej szkoły i wielokulturowości regionu. Szczegóły dotyczące przebiegu, rezultatów, organizacji, przygotowań do przedsięwzięcia zostaną przedstawione całej społeczności szkolnej – uczniom podczas lekcji i zadań projektowych, Rodzicom – na spotkaniu Rady Rodziców, a nauczycielom – podczas zebrań Rady Pedagogicznej. Szkolenie było potwierdzeniem hasła „Zgodnie współpracując, nauczymy się więcej”.  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz